
W wyszukiwarkach internetowych kluczową rolę odgrywa kolejność. To, dlaczego jedne serwisy internetowej są na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a inne znacznie dalej, zależy od zaawansowanego algorytmu, czyli specjalnego programu, zbudowanego z zestawu obliczeń. Robot wyszukiwarki przeszukuje sieć, indeksując miliardy stron internetowych, Zadaniem wyszukiwarki jest wyświetlenie najodpowiedniejszych stron, które stanowią najlepszą, najbardziej trafną odpowiedź na zapytanie wpisane przez użytkownika. Naszym zadaniem, jako agencji SEO, jest dostosowanie Państwa strony internetowej do zaleceń wyszukiwarek internetowych – tak, by Państwa strona oceniona została przez robota jako rzetelna, pełna merytorycznej zawartości i trafna dla wybranych zapytań.
Audyt i optymalizacja oznaczają zmiany. W trakcie audytu, analizując wszystkie składniki strony, wskażemy elementy kodu oraz treści wymagające poprawek, a poprzez optymalizację wdrożymy potrzebne zmiany – wszystko po to, by Państwa strona mogła wyprzedzić konkurencję. Może okazać się, że Państwa strona będzie wymagała bardzo niewielu poprawek, ale może być też tak, że optymalizacja zmieni znaczną część serwisu. Proszę pamiętać, że mają Państwo kontrolę nad każdą zmianą, jaką wprowadzamy, ale apelujemy także o zrozumienie, gdyż niektóre rozwiązania mogą okazać się konieczne jeśli chcemy osiągnąć zamierzony efekt pozycjonowania.
Optymalizacja serwisu internetowego dzieli się na:
- Optymalizację kodu strony – setki czynników wpływają na sposób obliczania pozycji strony www przez wyszukiwarkę. Niektóre z nich to elementy kodu. W wyniku optymalizacji, kod HTML Państwa strony zostanie poprawiony tak, by roboty, które wyszukują i indeksują mogły prawidłowo go odczytać. Lepsza ocena strony przez wyszukiwarkę Google to wyższa pozycja w rankingach.
- Optymalizacja treści - w myśl powiedzenia „content is the king” treść unikatowa i ciekawa zapewnia nam prostą i krótką drogę do sukcesu w pozycjonowaniu. Google preferuje strony, których treść jest niepowtarzalna, nie duplikuje się z treściami żadnej innej strony indeksowanej w wyszukiwarce (duplicate content). Kopiowanie treści, w obliczu pozycjonowania nikomu nie ujdzie na sucho, gdyż zawsze prowadzi ono do pogorszenia pozycji w rankingu wyszukiwarki. Dobrze też jeśli treści jest stosunkowo dużo, dlatego, jeśli na Państwa stronie znajdziemy niewiele treści, z pewnością na etapie audytu zaproponujemy jej uzupełnienie.
Problem z "duplicate content" niestety może pojawić się również wtedy, gdy posiadają Państwo kilka domen internetowych i na każdej z nich stosują te same treści. W takiej sytuacji koniecznie trzeba zoptymalizować strony tak, by każda z osobna była dla wyszukiwarki atrakcyjna i unikatowa lub zrezygnować z dodatkowych domen. Brak jakiejkolwiek akcji w wyżej opisanym przykładzie, skutkować będzie zdjęciem strony z indeksu wyszukiwarki, a wówczas o żadnym pozycjonowaniu nie ma mowy.
Nasi specjaliści dokonają analizy rynku i konkurencji, na podstawie której określają strategię działania w wyszukiwarce internetowej i dobiorą najlepsze słowa kluczowe.
Już teraz wyślij do nas zapytanie ofertowe a listę słów kluczowych, dla których powinna pozycjonować się Twoja firma, otrzymasz bezpłatnie.