Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Wśród wielu czynników mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce wyróżnić można: unikalną, wartościową treść, zawartość merytoryczną strony; ilość linków odsyłających do strony internetowej czyli popularność strony; kod strony, czyli technika jej wykonania – ważne by była ona zgodna z określonymi standardami; łatwa nawigacja oraz czytelność, przejrzystość strony; zawartość opisów zdjęć, filmów i innych dodatkowych materiałów oraz działania konkurencji.

Nie, ponieważ taka obietnica byłaby nieuczciwa i nierzetelna. Gwarantujemy, że zapłacą Państwo tylko za „top ten”, czyli pierwsze 10 pozycji w wyszukiwarce, ale nie możemy obiecać, że strona, która dzisiaj jest na pierwszej pozycji dla ogólnej, a zarazem konkurencyjnej frazy, będzie tam nadal za dwa miesiące. Zapewniamy, że zrobimy wszystko, by nie utracić tak dobrej pozycji – na tym właśnie polega nasza praca, ale ze względu na częste zmiany mechanizmu wyszukiwarki i rosnącą konkurencję musimy być przygotowani także na tymczasowe obniżenie pozycji, na które reagować będziemy na bieżąco.

Niestety nie. Pozycja lidera to nagroda za skuteczne pozycjonowanie oraz atrakcyjność i unikalność serwisu internetowego, jednak nie dostajemy jej na zawsze. Internet codziennie się zmienia i w miarę wzrostu konkurencyjności frazy, dla której wyświetlamy się jako pierwsi, nasza pozycja może spadać. Dlatego właśnie działania z zakresu pozycjonowania muszą być prowadzone stale i systematycznie.

Nie zawsze. Wiele firm kieruje swą ofertę do osób, które łączy ta sama, ściśle zawężona lokalizacja – w ich przypadku używanie ogólnych haseł (również rozumianych jako ogólnopolskie) może doprowadzić do wygenerowania dużych kosztów pozycjonowania bez przełożenia na dochody. Należy pamiętać, że im fraza bardziej ogólna, bardziej popularna, tym też bardziej konkurencyjna i droga.

Jeżeli audyt wykaże poważne braki lub błędy w stronie, którą mamy pozycjonować, optymalizacja nie będzie opcją lecz koniecznością. Niestety, bez optymalizacji, jesteśmy jak muszkieter bez szpady – chociaż nadal mamy umiejętności nie możemy ich w pełni wykorzystać.

Oczywiście, że tak. Jeżeli będą to hasła, które naszym zdaniem warto wprowadzić na listę pozycjonowanych, podpisujemy aneks do umowy, w którym uwzględnione zostają nowe frazy i zaczynamy pracę.

Użytkownicy internetu nie mają czasu na godziny poszukiwań, dlatego najczęściej wybierają strony, które zostają im wyświetlone przez wyszukiwarkę w pierwszej kolejności – a dokładnie w pierwszej dziesiątce. Jeżeli Państwa strona znajdzie się na jednej z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania - istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że zyskają Państwo nowego klienta.

Zadaniem każdego specjalisty SEO jest monitorowanie i analiza linków przychodzących. Służą do tego specjalne narzędzia, które stosowane są także do porównania danej strony z jej konkurencją pod względem liczby i jakości pozyskiwanych linków.

Pozycjonowanie to działanie długofalowe. Szybkość osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce zależy zwłaszcza od konkurencyjności wybranych haseł. Uśredniając czas pracy dla różnych fraz można stwierdzić, że na efekty czeka się od kilku tygodni do kilku miesięcy.