Mówi się, że jeśli czegoś nie ma w internecie, nie ma tego wcale. Więc jak zaistnieć w internecie?
Obecność w sieci to surowe kryterium, które decyduje o tym, kto dziś ma klientów, a kto walczy o przetrwanie. Wyszukiwarka internetowa to miejsce, w którym produktów i usług poszukuje coraz więcej osób. Jeśli chcemy, by to do nas napisał, przyszedł lub zadzwonił potencjalny klient musimy pokazać się w wynikach wyszukiwania, czyli po prostu dać się znaleźć użytkownikom internetu, dlatego właśnie tak ważne dla istnienia firmy jest pozycjonowanie.
Pozycjonowanie to proces, który ma na celu uzyskanie i utrzymanie strony internetowej na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce.
Efekty pozycjonowania widzą Państwo każdorazowo, wpisując dowolną frazę w wyszukiwarkę. To, które pizzerie widoczne są jako pierwsze po użyciu zapytania „pizza na telefon” nie zależy od przypadku, ani tym bardziej od kolejności alfabetycznej, ale od skuteczności pozycjonowania lub – jeśli mowa o premiowanych pozycjach, oznaczonych jako reklama - od kampanii Google AdWords.
Nawet bardzo droga i bardzo dobrze wykonana strona internetowa, nie zagwarantuje pokaźnej statystyki odwiedzin, jeśli nie zadbamy o jej pozycję w wyszukiwarce.
Dobra pozycja w wyszukiwarce to 90% sukcesu. Potem wystarczy już tylko trochę szczęścia, ciekawa oferta i klient należy do Państwa!
Pozycjonowanie to dziś jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Obecność w prasie, książce telefonicznej czy katalogu firm ma obecnie niewielki wpływ na popularność firmy. Liczy się obecność w wyszukiwarce internetowej, bo to tam wiele czasu spędzają Państwa potencjalni klienci, czyli użytkownicy internetu.
Jest jeszcze jedna zaleta pozycjonowania – stosunkowo niewielkie koszty i możliwość rozliczania się za efekty. Pozycjonowanie to tzw. marketing efektywnościowy (ang. Performance marketing), co oznacza, że rozliczamy się z Państwem tylko za skuteczność. Opłaty naliczane są wówczas, gdy strona internetowa dla wybranych słów kluczowych trafia na jedną z 10 pierwszych pozycji w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie to ważny element strategii marketingowej także dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jeżeli Państwa strona będzie wystarczająco „atrakcyjna” dla algorytmu wyszukiwarki może się ona wyświetlać obok stron internetowych największych graczy z branży. Co więcej – to wcale nie musi kosztować fortunę.
O tym w jaki sposób pozycjonujemy możesz przeczytać więcej w dziale "Warto Przeczytać"